Marieke: in remembrance

En dan is het een jaar geleden dat een van je beste vriendinnen is overleden. En nog steeds heb je het gevoel dat het niet waar is. Loop al een maand, sinds Marieke’s verjaardag op 4 juli, met spanning in mijn lijf rond. Het is een raar soort gemis. Van iemand die je eigenlijk maar 3 keer per jaar effectief zag, maar van wie je altijd wist: ze is er, no matter what. En nu dus al een jaar niet meer. Dat zuigt. En is belachelijk. Maar het is wat het is.

Ik ga zometeen op vakantie, naar Dublin. En ga mijn afscheidswoorden voor jou nog een keer lezen. En neem een paar van de liedjes mee die ik samen met onze vriendin O. heb aangedragen voor je herdenkingsdienst.En zal vooral om dit nummer heel hard lachen (tijdens de dienst moest ik er zelfs om grinniken tussen de huilbuien door). Want wat was het een afgrijselijk liedje, maar wat hebben we er een lol om gehad. Al playbackend in jouw kamertje.

Comments
2 Responses to “Marieke: in remembrance”
  1. Yadira schreef:

    We waren eergisteren in Bergen en ik zag ons daar zitten, srabbelen in de vouwwagen en ineens een oud scorelijstje vinden met haar naam en handschrift… Tsja. Kus voor jou.

    • onidh schreef:

      Dat was ook zo’n leuk weekend! Wil jij niet ook iets schrijven voor haar boek? Jouw herinneringen? We zijn er nog steeds mee bezig, het gaat wat langzamer dan eerst gedacht. Kus voor jou

Geef een reactie

